Thursday, August 2, 2012

Vähem kui kuu ja seiklus võib alata

Veel 4 nädalat ja olengi Hollandis. Tundub nii uskumatu ja pisut ka hirmutav. Samas olen kordades rohkem põnevil ega jõua minekut ära oodata. Hakkasin oma host perega suhtlema juba mai alguses ning kusagil mai lõpu poole oli kindel, et minu aasta möödub just nendega. Nagu oleks see alles olnud, kuid kui arvutama hakata, siis olen juba kolm kuud nendega kontaktis olnud, päris hull tegelikult kui kiiresti aeg läheb. Niiet küll need järele jäänud nädalad lähevad ka nüüd siva ning olengi seal :)

Elama hakkan ma Het Gooi piirkonnas, mida mu pere sõnul peetakse üheks kenamaiks kohaks kus elada. Het Gooi piirkonda kuulub 6 linna, mina hakkan elama neist Naardeni ja Bussumi pm vahel, rohkem vist siiski Naardeni poole. Nii palju kui ise olen uurinud, siis see peaks olema selline hästi rahulik ja ilus koht, kuid samas asub Amsterdamist vaid 20km kaugusel niiet kui tahan linnakära sisse minna, siis kuskil 20min rongiga ja kohal.
Wikipedia ütleb: Het Gooi is known in the Netherlands as the home of the rich and famous. Naiss :D
 
Pisut perest:
Isa - Maarten, töötab advokaadina. Mängib hokit, meeldib reisida ja joosta (novembris kavatseb juba neljandat korda maratoni joosta).
Ema - Marjolein, töötab kusagil firmas või tal on oma firma vms (see pisut segane, ma väga ei uurinud ka :D). Mängib samuti hokit ja meeldib reisida.
Maarten ja Marjolein olid peale lõpetamist seljakottidega reisinud mööda maailma ning reisivad edasi ka koos lastega. Seda kinnitab ka fakt, et just praegu on kogu nende pere + praegune Au Pair Laura (Lätist) kõik koos Kuubal kolmeks-ja-pooleks nädalaks !!! Väga hull mu arust, Laural nii veab, et sai kaasa minna.
Lapsed - Florean (novembris saab 8, mängib hokit, klaverit, on oma ea kohta väga intelligentne ning läheb seetõttu septembrist teise kooli), Mireille (septembris saab 6, ainuke tüdruk, mängib hokit), Quirijn (4) ja Julien (2).
Nagu näha siis hoki väga popp teema seal.

Jepjep, 4 last! Läheb vist korralikuks müdinaks :D
Hollandis lähevad lapsed varem kooli, kusagil 4 aastaselt juba, niiet Julien on neist ainuke, kes koolis ei käi vaid käib 3 korda nädalas lasteaias.
Vanemad töötavad mõlemad osalise ajaga (mis muuseas pidi Hollandis päris tavaline olema), niiet töötavad 3-4 päeva nädalas ning päevad on enamasti sätitud sedasi, et kui üks on kodus, siis teine tööl. See tähendab siis seda, et ma üksi ei pea korraga 4 lapse eest hoolitsema ning saame nö rollid ära jagada.

Esimesed nädalad pidid raskemad olema, kuna lapsed inglise keelt ei räägi ning minu hollandi keel piirdub hetkel vaid numbritega ühest kümneni, siis meil teineteisest arusaamine on ilmselgelt keeruline. Ei kujuta ettegi ausalt öeldes mis saama hakkab :D Loodetavasti ma saan siis mingid põhiväljendid vähemalt keelekursuselt kiiresti selgeks. Olen ise ka neid juba pisut purssinud aga pole vist eriti iseõppija tüüpi ja ei taha sedasi väga pähe jääda. Lisaks see kurguhäälik ja üldse hääldus on nii keeruline ja võõras. Parem vast ikka ära oodata kui juba seal olen, mõttetu oleks ka valesti hääldada ja pärast jälle ümber õppida.

Lisan siia lõppu ka mõned pildid perest ja majast (kahjuks saan maja ainult väljastpoolt näidata, kuna pere soovib säilitada privaatsust ega taha, et nende kodust oleksid internetis pildid üleval).




Üks osa majast
Minu tuba on paremal pool olevate akende taga. Tegu on tegelikult uksega, mis on väga hea - eraldi isiklik sissepääs :)

No comments:

Post a Comment