Sunday, September 2, 2012

P2ev enne t6elist Au Pair'i elu

Nii nagu Eestis l2hevad ka siin lapsed homme kooli, sellega on minu sisseelamise aeg siin l6ppenud ning algab t6eline Au Pair'i elu. 
T2na oli usna uimane p2ev. Kuna eile k2isin v2ljas, siis olen p2ev l2bi p2ris unine olnud. Hommikul ka eriti kaua magada ei saanud, sest mu ukse taga on usna suur sebimine hommikuti, kui k6ik k88gi piirkonnas on. 
11.30 saime aga Lauraga (Austria tudruk, mitte see, kes au pair enne mind oli) rongijaamas kokku ning s6itsime ratastega Bussumis ringi. T2ielik vaikus oli seal, kuna puhap2eviti peaaegu k6ik kohad kinni, ainult paar uksikut kohvikut hoidsid oma uksed lahti. Kaua me seal polnud ja l2ksime Naarden-Vestingusse. Tiirutasime veel natuke ja istusime seal kohvikus. Sealne teenindaja oli veider, ei tea kas oli peol k2inud eile v6i milles asi, jube uimane ja pidi s6rmedel arvutama, palju kull tagasi anda, kui arve on 3.40€ ning antakse 5€. K6rgem matemaatika eksole. Olime siis seal natuke ja p2rast s6itsime kuhugi, kus me enne polnud k2inud. Sattusime kuhugi rikaste piirkonda, uhked suured majad ja aiad. Tagasi koju minnes n2gin ka 2ra, kus Laura elab, v2ga l2hedal mulle :)
Hiljem kodus olles tulid 2 tudrukut mu ukse taha. Tuli v2lja, et nad ka siin au pairid, L6una-Aafrikast p2rit. Uks neist elab minuga samas majas :D Minu maja nimelt on uhendatud uhest kuljest tema majaga, aga meie majad asuvad erinevatel t2navatel. Ehk saite aru midagi :D Need tudrukud juba p2ris kaua Hollandis olnud, see kes minu majas elab, see juba 9 kuud siin. Teine natuke v2hem.
P2rast, kui vanemad lastega mingilt peolt tagasi tulid, l2ksime k6ik pannkoogipeole, mis meie kolme t2nava elanikud korraldasid. See toimub iga aasta enne kooli, suvel6pupidu vms. Minu t2nav ja need teised 2 moodustavad omavahel justkui kolmnurga, kus tavaliselt liiguvad ainult nende t2navate elanikud ning niisama siit l2bi ei s6ideta. Pidu toimus mu k6rvalt2naval. S88di, joodi, jutustati ja lapsed m2ngisid. Lapsi oli palju! Loomulikult proovisin 2ra siinsed pannkoogid, nad s88vad seda tuhksuhkruga. Maitses h22. Seal oli ka muid s88ke, eriti head olid sellised paneeritud kr6bedad pallikesed erinevate t2idistega, osades mingi riisi l8ga, osades juust jne. 
N2gin ka L6una-Aafrika tudrukuid seal, niiet olin koos nendega. Hiljem tuli veel Brasiilia tudruk, kellega eile tutvusin ja kes ka siin samas mu k6rvalt2naval elab. Olime veidi pannkoogipeol aga kuna meil v2ga midagi seal teha polnud, siis otsustasime rongijaamas kohvi v6tta. Istusime seal ja r22kisime juttu, mingi aeg tuli Aafrika seltskonnale lisa. Siin pidigi p2ris palju neid olema. Kui ma sellest alguses kuulsin (enne nendega kohtumist), siis ma ootasin, et hakkan palju mustanahalisi n2gema, kuid ullatavalt on nad k6ik valged :D
V2ga toredad tudrukud j2llegi, niiet hea oli nendega ka tuttavaks saada.
6htul kodus Marjolein r22kis, mis homme saama hakkab. Tavaliselt on nii, et vanemad panevad lapsed uleval riidesse ning kusagil pool 8 tulevad alla hommikust s88ma. Ma peaksin siis selleks ajaks n6ud ja v6ileivamaterjali lauale panema. Minu t88ks on ka lastele toidumoon kooli jaoks valmis panna (v6ileivad, puuvili, mahl ja piim). Kui k6ik on s88nud, peseme laste hambad 2ra ning ma viin lapsed kooli ja Julieni lasteaeda (homme tuleb Maarten kooli kaasa, kuna see mu esimene kord sinna minna). 
Kui Marjolein oli k6ik 2ra seletanud, r22kisime veel niisama, kuidas mulle siin meeldib jne. Nad olid natuke isegi ullatunud, et ma nii ruttu juba nii paljusid au pair'e tean. Neil oli ka hea meel, et lapsed on mu nii kiiresti omaks v6tnud, r22kivat minust ainult head ning tahavad koguaeg minu juurde tulla. Marjolein mainis ka seda, kuidas pannkoogipeole minnes Quirijn mul k2est kinni v6ttis ja me koos sinna jalutasime. Nad t6esti ripuvad hea meelega sabas :) Florean oli veel maininud, et talle tundub, et ma tahan v2ga hollandi keelt 6ppida, kuna kui Quirijn kusis minult hollandi keeles kas mulle pannkoogid maitsevad, siis ma vastasin "jaa". Ma sellest lausest sain isegi aru kui ta kusis, juhuu, asi edeneb :D 
Ps. jaa on hollandi keeles ka jaa, banaan on banaan, tomat on tomaat, seep on zeep ning auto on auto.  H22ldatakse ka peaaegu t2pselt samamoodi nagu eesti keeles (zeebi osas pole aint kindel). Hollandi keel on nii lihtne eksole.

Mis ma veel oskan?
lekker - hea
slaap lekker - maga h2sti, head 88d
dank u wel - ait2hh
kaas - juust
pitjeskaas - k88mnetega juust
pannekoek - pannkook
ham - sink
train - rong
brood - leib
boter - v6i
melk - piim
hand - k2si


Usna paljud s6nad on inglise keelega sarnased aga neid jutu sees m2rgata on keeruline, kuna h22ldatakse teistmoodi kui inglise keeles. See kurguh22lik on ka v2ga imelik, mingi urin tuleb koguaeg, kui inimesed r22givad :D

Homme mul esimene keeletund, saab p6nev olema.

No comments:

Post a Comment